ماشین سازی تیام

بلوک چگونه تولید می شود

درآمد کارگاه بلوک زنی

بلوک سیمانی سبک یا سنگین، از با صرفه‌‌ترین و اصلی‌ترین مصالح ساختمانی است که از ترکیب سیمان، پوکه معدنی یا ماسه‌ی ریزدانه و حباب‌های هوا با‌ اندازه‌های مختلف فرآوری می‌گردد. تولید بلوک سیمانی به‌ عنوان جایگزین اجر (خشت) با مزیتهای زیاد برای خریدار و تولید کننده همراه بوده است. در واقع سود بلوک سیمانی به ازای تولید هر عدد، بیشتر از ۲۰%  است، پس همانطور که پیداست درآمد کارگاه بلوک زنی برای اهل کار، بسیار خوب است.
بازار خرید بلوک های سبک بسیار رونق گرفته است مخصوصا برای بلوک های ۲۰ سانت و ۱۵ سانت که فروش فوق العاده بالاست.  هر چه تیراژ تولید بالا، کیفیت تولید بهتر شود، سود بلوک سیمانی هم در مجموع بیشتر می شود.

دستگاه بلوک زنی

بلوک زن

انواع روش های بلوک زنی

بلوک زنی به دو روش اصلی و یک روش مکمل انجام می پذیرد. بلوک زنی اتوماتیک و بلوک زنی دستی یا ساده  اصلی ترین روش های تولید بلوک در کارگاه می باشند اما یک روش مکمل دیگر به اسم بلوک زنی نیمه اتوماتیک نیز وجود دارد که ترکیب دو روش اصلی می باشد. اگر به دنبال سود بالا هستید پیشنهاد ما تولید به روش اتوماتیک است، اما اگر بودجه کمی برای برپایی کارگاه دارید و در یک متراژ کم با حداقل هزینه تجهیزات شروع کنید همان روش دستی و دستگاه کادونا، مناسب ترین گزینه برای شماست. هدف و بودجه تعیین کننده روش و راه شما خواهد بود.

هزینه بلوک زنی ساده یا دستی

بلوک زنی ساده با دستگاه کادونا یا  بلوک زن تخم گذار انجام می پذیرد. اگر قصد راه اندازی یک کارگاه بلوک زنی دستی را دارید، زمین بلامانع نیز برای این کار فراهم کرده اید، هزینه اولیه فراهم کردن تجهیزات بلوک زنی ساده در حدود ۱۵۰ میلیون برای حدود ۸۰۰ قالب تولید روزانه بلوک می باشد. سود مناسبی هم متناسب با هزینه ای که گذاشتید برداشت خواهید کرد. نوع بلوک های تولیدی کارگاه شما نیز عموما سنگین خواهد بود، چون دستگاه تخم گذار، پرسی روی بلوک انجام نمی دهد.
بلوک زنی ساده مناسب افرادی است که بودجه کمی را برای شروع کار خود در نظر گرفته اند، اما بعدا می توانند خط تولید خود را وسعت داده و تبدیل به بلوک زنی اتومات نمایند.

هزینه بلوک زنی اتوماتیک

بلوک زنی اتوماتیک با دستگاه پرسی و اتومات انجام می پذیرد. راه اندازی کارگاه بلوک سیمانی، بهترین گذرگاه سرمایه‌گذاری برای رسیدن به سود مناسب است منتها بابه کارگیری ساز و برگ اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک این سود امکان پذیر است.  بلوک های تولیدی نیز عموما بلوک های سبک باکیفیت می باشد چرا که همگی پرس شده و با مصالح استاندارد در ماشین سازی تیام تولید شده است.

ملزومات راه اندازی دستگاه بلوک زنی اتوماتیک

  1. زمین وسیع حداقل ۲ هزار متر
  2. لیفتراک
  3. میکسر
  4. نزدیکی به معادن پوکه
  5. قالب های محکم و استاندارد متنوع
  6. اتاق بخار جهت خشک شدن
  7. قفسه های فلزی جهت چیدن منظم بلوک ها روی آن
  8. کارگرانی مجرب
  9. تیم فنی و متخصص سر پروژه
دستگاه بلوک زنی اتوماتیک

بلوک زن

رده‌بندی بلوک سبک کارگاه بلوک زنی سیمانی

مطابق استاندارد بلوک‌های سبک به چهار رده دسته می‌شوند:

بلوک سیمانی سبک ردیف یک:

چگالی این گونه بلوک پس از خشک شدن در گرمخانه، در محدوده ۵۰۰- ۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

بلوک سیمانی سبک رده دو:

چگالی این گونه بلوک پس از خشک شدن در گرمخانه، در محدوده ۷۰۰- ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

بلوک سیمانی سبک ردیف سه:

چگالی این گونه بلوک پس از خشک شدن در گرمخانه، درمحدوده ۱۰۰۰- ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

بلوک سیمانی سبک رده چهار:

چگالی این گونه بلوک پس از خشک شدن در گرمخانه، در محدوده ۱۷۰۰-۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.

دستگاه بلوک زنی:

به فرایند تولید بلوک سیمانی بلوک زنی می گویند و به دستگاهی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه بلوک زنی گفته می شود. در واقع، دستگاه بلوک زن، دستگاهی است که برای تولید بلوک به کار می رود و قادر است بلوک ساختمانی دیواری و سقفی تولید کند. این دستگاه شامل سه بخش اصلی قالب، بدنه و سمباده است .

 اجزای زیر دستگاه بلوک زن:

    • شاسی دستگاه
    • قابل و سمباده
    • ویبره دستگاه
    • موتور ویبره
    • گیربکس حرکت و موتور
    • پمپ و موتور

معایب تولیدات کارگاه بلوک زنی

سبک

۱- کم شدن استقامت بلوک با آمیخته شدن خاک یا نمک در مواد تشکیل دهنده بلوک در کارگاه بلوک زنی سیمانی
۲- بسیار بودن میزان پسمان‌ها آن‌ها در سررسید حمل و نقل و ساخت دیوارها یا سقف‌ها
۳- هزینه های تاسیس و خرید تجهیزات کارگاه های بلوک زنی در شرایط فعلی و تورم، خیلی سرسام آور است.
۴- هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات کارگاه بلوک زنی بعضا خیلی بیشتر از قیمت خرید دستگاه بلوک زنی است!
۵- حتما باید یک فنی کار یا فرد متخصصی وجود داشته باشد که فقط مسئول رسیدگی و کنترل تجهیزات کارگاه بلوک زنی باشد و از خرابی های بیخود وسایل جلوگیری کند

ابعاد مختلف بلوک

تولید بلوک با دستگاه بلوک زنی ماشین سازی تیام  در ابعاد مختلف و اشکال مختلف هستند معمولا اکثر بلوک های موجود در ابعاد ۲۰.۴۰.۲۰هستند که برای دیوار محوطه استفاده میشود و قالب آن در دستگاه بلوک زنی با ملات خور ۲/۵ سانت مناسب میباشد ولی در بنا به در خواست مصرف کنندگان دستگاه بلوک زنی برای برای سبک شدن بلوک از ملات خور کمتر استفاده میشود که این اندازه تنها تا ملات خور ۱/۵ سانت یا ۲ سانت قابل اجراست.
دیگر اندازه بلوک که در کارگاهها با دستگاه بلوک زنی تیام تولید میشود و مصرف عمد دارد ۱۵.۴۰.۲۰ یا ۱۵.۵۰.۲۰ میباشد در ابعاد به طول ۵۰ معمولا سه سوراخ هستند و در ابعاد به طول ۴۰ دو سوراخ البته بنا به در خواست عمده
.بلوک ۱۰.۲۰.۴۰ که به بلوک تیغه ای معروف می باشد در تیغه کشی ساختمان و در اتاق به کار میبرند و عمدتا به صورت دو سوراخ و ته پر و همچنین به صورت فاق و زبانه دار تولید می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست