ماشین سازی تیام

زمین مورد نیاز برای کارگاه بلوک زنی

بلوک زن، دستگاه‌هایی هستند که توسط شرکت ماشین سازی تیام ساخته می شوند و به منظور ساخت بلوک سیمانی استفاده می‌شوند، و با استفاده از آنها‌ می توان بلوک دیواری و سقفی ایجاد کنید.
این دستگاه‌ها که برای تولید انواع بلوک از جمله بلوک دیواری، بلوک سقفی در کارگاه ها به کار می‌روند، در انواع مختلفی در بازار وجود دارند.

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک ثابت

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک ثابت

یکی از مهمترین مصالح ساختمانی که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد بلوک سیمانی است که انبوه سازان و کسانی که اقدام به ساخت ساختمان می کنند باید به این نکته توجه کنند که تولید بلوک سیمانی باید دارای بالاترین کیفیت باشد.

امروزه با توجه به گسترش صنعت ساخت و ساز و افزایش نیاز بشر به مسکن، نیاز به مصالح ساختمان سازی نیز بیش از پیش احساس می شود. در این بین انواع بلوک در اندازه ها و مدل های گوناگون از جمله مصالح ضروری در صنعت ساخت و ساز هستند که برای دیوار چینی، به منظور استفاده در کف و برای استفاده در دیگر قسمت های مختلف ساختمان کاربرد گسترده دارند به همین جهت نیز بسیاری از افراد به فکر احداث کارگاه های بلوک زنی هستند.
در این راه ماشین سازی تیام اقدام به تولید انواع دستگاه بلوک زن در دو نوع بلوک زن اتوماتیک و بلوک زن نیمه اتوماتیک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کرده و کسانیکه قصد ایجاد واحد تولیدی بلوک سیمانی را دارند بهتر است قبل از اقدام به تاسیس کارگاه بلوک زنی با واحد مشاوره شرکت کیمیا ماشین تیام تماس بگیرندتا ضمن راهنمایی از صفر تا صد کارگاه تولید بلوک سیمانی در کنارشان باشد .
اما

برای احداث کارگاه تولید بلوک به چند متر زمین نیاز داریم؟

 

با ذتوجه به تعداد دستگاه های بلوک زنی و حجم تولید زمین و متراژ مورد نیاز تولید بلوک سیمانی متفاوت است.
برای راه اندازی یک کارگاه متوسط بلوک زنی با پرسنل کمتر از 5 نفر نیاز به زمینی به متراژ حدود 200 متر می باشد و بررای توسعه کارگاه تولید بلوک به همین نسبت به زمین برای کارگاه نیاز است.

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک ثابت

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک ثابت

نکات انتخاب زمین برای کارگاه بلوک زنی

 

درصورتیکه قصد راه اندازی کارگاه بلوک زنی داشته باشید، قبل از انتخاب زمین باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تعداد کارگر ها
  • حجم کار
  • شرایط آب و هوایی منطقه

در واقع اگر شرایط آب و هوایی منطقه شما بیش از حد سرد است و زمستان های طولانی دارید، بهتر است که کارگاه خود را به‌ صورت رو بسته انتخاب کنید زیرا تولید بلوک در فضای روباز و در هوای سرد اصلا توصیه نمی شود
تعداد دستگاه های بلوک زن
در صورتی که حجم تولید شما زیاد باشد و دستگاه‌ های شما نیز به بیش از ۲ الی ۳ عدد باشند قطعا باید یک زمین با متراژ بزرگ و حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر و بیشتر تهیه کنید.
. اما در صورتی که حجم تولید شما در حد نرمال و کم باشد می توانید در یک کارگاه ۲۰۰ متری نیز فعالیت خود را آغاز کنید
شرایط تهویه هوا
اگر محل احداث کارگاه بلوک زنی شما بیش از حد گرم است، حتما شرایطی را فراهم کنید که در زمان های اوج گرما بتوانید دستگاه بلوک زنی خود را با یک روش مناسب خنک کنید

  • روباز یا بسته بودن کارگاه بلوک زنی

 اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که گرد و غبار زیاد است، بهتر است که محل دپو و یا جمع آوری بلوک های تولید شده را در یک محیط کاملا بسته انتخاب کنید که گرد و غبار و آلودگی به آنجا نفوذ نکند. زیرا بلوک ها قبل از خشک شدن کمی آسیب پذیر هستند و باید از نور خورشید، سرمای زیاد و از آلودگی به دور باشند.
در برخی از شرایط همچون شرایط آب و هوایی خیلی سرد یا شرایط بارانی نمی‌ توان در فضای آزاد کار کرد بنابراین باید به فکر احداث کارگاهی باشید که متراژ بیشتر آن را فضای بسته و متراژ کمتر آن به فضای باز اختصاص داده شده باشد

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بابک خوشنود

    مشخصات زمین؛ کاربری رسمی آن باید صنعتی باشد یا مهم نیست؟ زمین دارای چه امتیازاتی باید باشد؟ احداث چاه آب چه مراحلی دارد؟ فضاهای استاندارد و عرف برای دپوی سیمان کیسه ای و مصالح چگونه است؟ روش صحیح دپوی‌بلوک با بهره وری از زمین و حفظ از شکستگی چگونه است؟ بتونیر چندلیتری لازم است؟ تعداد حداقل کارگر چقدر است؟ حمل بر عهدهء تولیدکننده است یا با مشتری؟

    پاسخ
    • adminer

      جناب آقای خوشنوذ سلام
      سعی خواهم کرد تا پاسخ سوالات شما را در قالب یک مقاله جهت استفاده دیگران ارائه کنم ولی تا آن زمان…
      لطفاٌ برای دریافت سریع پاسخ سوالات خود با کارشناسان شرکت تیام توسط شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست